BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sahabat Sejati

KAWAN amat mahal takrifnya. Itu lah yang ditakrifkan oleh Allah kepada hambanya. Sahabat mudah untuk di lafazkan tetapi susah untuk dizahirkan, kerana sahabat itu adalah tanggjawab dimana wujudnya kesetiaan & kejujuran yang bersatu didalamnya. Igat pada sahabat yg setia. Setia pada sahabat yang kasih, kasih pada sahabat yg rindu. rindulah pd sahabat yang menasihatimu. Sahabat tidakan hadir kalau tak dicari, sahabat juga tidakan ada kalau tak mencari. tapp cari la sahabat & berilah pada yang sudi, bukan meminta simpati...itulah erti SAHABAT SEJATI...



Renungkanlah...


Sbda Rasulullah :" barang siapa hafal dan mengamalkan 7 kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah, malaikat & akan diampunkan dosa2nya walau sebanyak buih di lautan.."

1. Bismillahirrahmanirrahim : baca setiap kali hendak melakukan sesuatu.

2. Alhamdulillah : setiap kali habis melakukan sesuatu.

3. Astaghfirullah : jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

4. Insyaallah : jika ingin melakukan sesuatu pada masa akan datang.

5. Lahaulawalaquwwataillabilla : bile x dapat melakukan sesuatu yang agak berat @ melihat sesuatu yang buruk.

6. Innalillah : jika menghadapi musibah @ mendengar kematian.

7. Lailahaillallah : bacalah sepanjang siang & malam sebanyak2nya.

(amalkanlah selalu, semoga kita tergolong dikalagan orang yang terpilih oleh Allah... amin)

Saturday, July 16, 2011

Sudah Suratan Takdir

Assalamualaikum.


Kptsan UPU da kua,rmai kwn2 aku x dpt Uni, aku dga brite ade mngatekan bhw "mereka lebih kepada pelajar Matrikulasi & STPM dahulu"... ttp ade juga bdk2 Dip y dap tmpat kat Uni... Itu smue rzki masing2. Aku redho, walaupn aku sdih sgat tp aku tau Allah dah tntukan yg terbaik tok aku & kwn2 yg lain, ni smue Takdir Allah. Aku harap kwn2 dpt trime kptsn dgn memandang pd sudut positif. X semue pkre kte akn dpt dgn mudah, kadang2 y ssh itu la y lbh bermakne.. Skrg ni aku kne pk bnd lain plk...nak cari keje,nak cari keje,nak cari keje,nak cari keje....

Tok mse tdekat ni aku nk pk psal konvo dlu,selesai konvo bru aku pk psal keje... Konvo pn da x lme je ag...Seronok3 :) mggu dpan aku gi KUIM amek jubah & mggu lg satu aku konvo.. tak sabanyeee. nnt dpt la jmp kgkwn,rindu btol nk jmp dorg..k la smpai sni dlu.Wasalam.

0 comments: