BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sahabat Sejati

KAWAN amat mahal takrifnya. Itu lah yang ditakrifkan oleh Allah kepada hambanya. Sahabat mudah untuk di lafazkan tetapi susah untuk dizahirkan, kerana sahabat itu adalah tanggjawab dimana wujudnya kesetiaan & kejujuran yang bersatu didalamnya. Igat pada sahabat yg setia. Setia pada sahabat yang kasih, kasih pada sahabat yg rindu. rindulah pd sahabat yang menasihatimu. Sahabat tidakan hadir kalau tak dicari, sahabat juga tidakan ada kalau tak mencari. tapp cari la sahabat & berilah pada yang sudi, bukan meminta simpati...itulah erti SAHABAT SEJATI...



Renungkanlah...


Sbda Rasulullah :" barang siapa hafal dan mengamalkan 7 kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah, malaikat & akan diampunkan dosa2nya walau sebanyak buih di lautan.."

1. Bismillahirrahmanirrahim : baca setiap kali hendak melakukan sesuatu.

2. Alhamdulillah : setiap kali habis melakukan sesuatu.

3. Astaghfirullah : jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

4. Insyaallah : jika ingin melakukan sesuatu pada masa akan datang.

5. Lahaulawalaquwwataillabilla : bile x dapat melakukan sesuatu yang agak berat @ melihat sesuatu yang buruk.

6. Innalillah : jika menghadapi musibah @ mendengar kematian.

7. Lailahaillallah : bacalah sepanjang siang & malam sebanyak2nya.

(amalkanlah selalu, semoga kita tergolong dikalagan orang yang terpilih oleh Allah... amin)

Friday, May 20, 2011

Assalamualaikum

Sekarang ni aku dah habis Diploma....aku cme dok umah je,x kje pn. kje ade cme aku je y memilih..ape la aku nikn,org len blumbe2 nk kje tp aku x mau kje plak... aku dok umah tlong mak je la..klu de tmphan mknan bru la aku tlong tp klu tmphan kuih mmg aku x tlong sbb aku x mnat.hehe... dok umah mmg best sbb smuenye ckup tp satu je y x best...nk tau pe die, DUIT. yang tu la sdihnye.

Ble dah dok umah ni nk jge bdan pn ssh,maklumlah makan ckup.huhu
aku da la ske mkan,cm skrg ni aku elak mkn mlm....klu aku mkn mlm gak mmg bulat la aku, kgkwn aku pn da x knal aku gaknye ble jmpe nnt. pd kgkwn aku y len,da lme aku x dga brite korang...mnyepi je msing2,mntang2 la aku x de FB,tp aku hrap korg smue sht2 hendaknye...(jgn m'bulatkan diri ye.hahaha)

ble dok umah ni da rse cm suri umah tangge je cm x kwin je ag...buat kje2 y spatutnye org pmpn wat, men dgn kucing, pi jlan2, bce novel dll... bnyakan kje y aku wat tp still de wktu lepak2,kdang2 tu boring jugak,rse cm nk kje pn ade.. nk wat cm ne jlan ni y aku plih skrg so kne la tmpoh sndri (padan muke ko tira). Ape2 pn gne la mse y ade dgan sebaiknye krne di akhirat kelak kita akan ditanye...ok semua, ckup smpai dsini dlu.... Wasalam.

0 comments: